Адказы на папулярныя пытанні
-
Ці праводзіць біржа навучанне працы на электроннай гандлёвай пляцоўцы (ЭГП)?
Два разы на месяц па панядзелках у цэнтральным офісе біржы праводзіцца бясплатнае навучанне працы на ЭГП. Папярэдне запісацца можна па тэлефонах: +375 (17) 309-37-44, +375 (17) 309-37-45, +375 (17) 309-32-09, +375 (17) 309-32-49.
Акрамя таго, карыстальнікам, акрэдытаваным на ЭГП, даступныя навучальныя матэрыялы (тэорыя і практыка ў слайдах), з якімі можна пазнаёміцца ў раздзеле «Навучанне», папярэдне увайшоўшы ў персанальны раздзел на ЭГП.
-
Якія дзеянні неабходна здзейсніць рэзідэнту Рэспублікі Беларусь для ўдзелу ў абвешчаных на ЭГП працэдурах закупак?
Для працы на ЭГП неабходна:
- атрымаць сертыфікат адкрытага ключа праверкі ЭЛП,
- усталяваць адпаведнае праграмнае забеспячэнне,
- прайсці акрэдытацыю ў статусе ўдзельніка.
З падрабязнай памяткай (пакрокавай інструкцыяй дзеянняў) для рэзідэнтаў Рэспублікі Беларусь можна азнаёміцца на ЭГП у раздзеле «З чаго пачаць?».
-
Ці можна з ЭЛП, атрыманым у цэнтры пасведчанняў РУП «Нацыянальны цэнтр маркетынгу і кан’юнктуры цэн», прымаць удзел у працэдурах закупак на ЭГП www.zakupki.butb.by?
Так, уладальнік такога сертыфіката папярэдне павінен прайсці адпаведную працэдуру рэгістрацыі, для чаго неабходна перайсці па спасылках, размешчаных на ЭГП спасылцы.
-
Як прайсці акрэдытацыю на ЭГП www.zakupki.butb.by?
Акрэдытацыя заказчыкаў (арганізатараў), у тым ліку дзяржаўных, і ўдзельнікаў ажыццяўляецца на адной з ЭМП, у тым ліку на ЭТП zakupki.butb.by. Парадак акрэдытацыі апісаны ў памяткі, размешчаных на ЭТП ў раздзеле «З чаго пачаць?».
Акрэдытацыя на ЭТП бестэрмінова.
-
Ці могуць у працэдурах закупак, абвешчаных на ЭГП, удзельнічаць нерэзідэнты Рэспублікі Беларусь?
Так, адпаведныя памяткі (пакрокавыя інструкцыі дзеянняў) для нерэзідэнтаў Рэспублікі Беларусь знаходзяцца на сайце ЭГП у раздзеле «З чаго пачаць?».
-
На працягу якога тэрміну дзейнічае ЭЛП і акрэдытацыя на ЭГП?
Сертыфікат адкрытага ключа праверкі ЭЛП дзейнічае 1 год, акрэдытацыя на ЭГП - бестэрмінова.
-
Якія патрабаванні да персанальнага кампутара замоўцы (арганізатара) і ўдзельніка ўстаноўлены для працы на ЭГП?
Кампутары замоўцаў (арганізатараў) і ўдзельнікаў павінны забяспечваць устойлівую працу Інтэрнэт-браўзараў Microsoft Internet Explorer версіі 7.0 і вышэй, Opera версіі 11.01 і вышэй, Mozilla FireFox версіі 5.0 і вышэй, Google Chrome версіі 4.0 і вышэй, Safari версіі 4.0 і вышэй, Яндэкс. Браўзар версіі 13.0 і вышэй, а таксама мець канал доступу да глабальнай кампутарнай сеткі Інтэрнэт, які забяспечвае хуткасць перадачы дадзеных не менш за 128 Кбіт/ сек на прыём і перадачу.
-
Ці ёсць нейкія патрабаванні да налад кампутара для ўдзелу ў таргах?
Так, для ўдзелу ў таргах у браўзары павінен быць дазволены паказ усплываючых вокнаў. Для атрымання інструкцый па наладзе браўзара неабходна перайсці па размешчанай на ЭГП спасылцы.
-
У выпадку ўзнікнення якіх форс-мажорных абставінаў магчымы перанос таргоў?
У адпаведнасці з пунктам 46 Рэгламенту перанос таргоў магчымы толькі ў выпадку, калі па залежных ад біржы прычынах паўсталі абставіны, якія прыцягнулі за сабой немагчымасць правядзення таргоў (удзелу ў таргах) альбо якія паўплывалі на карэктнасць іх правядзення. У іншых выпадках (напрыклад, адсутнасць у ўдзельніка электраэнергіі, страта злучэння з Інтэрнэтам і інш.) таргі не пераносяцца.
-
Калі неабходна аплачваць паслугу аператара ЭГП па арганізацыі і правядзенні працэдуры закупкі?
Згодна з Рэгламентам удзельнік абавязаны ўнесці біржы плату за паслугу аператара ЭГП не пазней заканчэння тэрміну для падрыхтоўкі і падачы прапаноў. Пры гэтым удзельнік можа спачатку падаць прапанову, а затым аплаціць паслугу аператара ЭГП, альбо зрабіць наадварот.
Плата можа быць унесена авансам за ўдзел у некалькіх працэдурах закупак.
-
Дзе мы можам атрымаць акт аб аказанні паслугі па арганізацыі і правядзенні працэдуры закупкі ў электронным фармаце?
Згодна з падпунктам 3.4 дамовы аб аказанні паслуг па арганізацыі і правядзенні працэдур закупак у электронным фармаце (дадатак 4 да Рэгламенту), бакі дамовіліся не складаць акт аб аказаных паслугах. Пры гэтым першасным уліковым дакументам, які пацвярджае факт аказання аператарам ЭГП паслугі ўдзельніку, з’яўляецца апавяшчэнне, якое фарміруецца ўпаўнаважаным працаўніком аператара ЭГП, падпісваецца ягоным ЭЛП і размяшчаецца ў персанальным раздзеле ўдзельніка ў раздзеле «Апавяшчэнні».
-
Дзе і ў які тэрмін заказчык размяшчае гадавы план дзяржаўных закупак?
Гадавы план дзяржаўных закупак павінен быць размешчаны на адной з ЭМП, у тым ліку на ЭТП www.zakupki.butb.by, на працягу пяці рабочых дзён пасля яе зацвярджэння заказчыкам.
-
Ці ёсць рэкамендаваныя формы дакументаў для правядзення працэдур дзяржаўных закупак?
Пастановай САКАВІК ад 2018/12/29 № 93 зацверджаны прыкладныя формы дакументаў па працэдурах дзяржаўных закупак (гл. Раздзел «Прававая інфармацыя»).
-
У якой форме павінен заключацца дагавор па выніках працэдуры дзяржаўнай закупкі, праведзенай на ЭТП?
Дагавор па выніках працэдуры дзяржаўнай закупкі (электроннага аўкцыёну, адкрытага конкурсу і запыту цэнавых прапаноў) заключаецца на ЭТП ў выглядзе электроннага дакумента.
-
Пры ажыццяўленні працэдуры закупкі з адной крыніцы ці можа заказчык размясціць на ЭТП запыт аб прадастаўленні звестак, прадугледжаны пастановай МАРГ ад 2019/04/12 № 30?
З 2019/10/01 ў рамках ЭМП біржа ўвяла ў доследна-прамысловую эксплуатацыю модуль «Дзяржаўныя закупкі з адной крыніцы» (гл. У раздзеле «Галоўная).
У модулі маюць магчымасць працаваць як заказчыкі (размяшчаюць запыты / заяўкі на куплю), так і патэнцыйныя пастаўшчыкі (размяшчаюць заяўкі на продаж і падаюць прапановы).